Statistics

miercuri, 24 noiembrie 2010

Motocicleta saptamanii II

BMW S1000RR
"Campionul lumii in mondialul de serie de la Monza"
www.s1000rr.com



A 13-a editie Masterbike a fost cu noroc pentru superbike-ul BMW, acesta reusind sa isi invinga toti cei opt concurenti, dintre care patru europeni si patru japonezi. Cu o putere maxima de 193 cp (dintre care 183 sunt disponibili la roata!) si o lista de dotari impresionanta, noul S 1000 RR a ridicat in 2010 foarte sus stacheta in clasa Superbike, invingand adversari cu renume precum Yamaha R1, Honda Fireblade, Suzuki GSX-R 1000 si Ducati 1198. Motocicleta este cu atat mai impresionanta cu cat ne gandim ca nu a avut nici un predecesor real, fiind un proiect complet nou. La doar 3 luni de la controversata campanie in care S 1000 RR declara razboi Japoniei, superbike-ul german reuseste sa isi anihileze nu doar competitia japoneza ci si pe cea europeana, intr-unul din cele mai renumite teste comparative internationale.


BMW S1000rr este o motocicleta sport, initial conceputa de cei de la BMW Motorrad pentru a concura in anul 2009 la " Superbike World Championship", dar care a devenit, ulterior, un produs pentru vanzare. Modelul a fost introdus la Munich in aprilie 2008.


 Este cel mai rapid Superstock, echipa BMW Motorrad Italia castigand primele 7 etape ale sezonului si campionatul, cu mult inainte de vreme. De asemenea este cel mai puternic cvadicilindric de 999 cmc construit vreodata pentru o motocicleta de serie. Motorul german are un alezaj foarte mare (80mm), care determina un raport alezaj/cursarecord: 0,621, putand dezvolta 208 cp ( la arbore in configuratie Superstock) si tura peste 13000 rpm "adevarate". Motorul este foarte usor si foarte compact. Ambreiajul antihopping are arcuri excelente in variantele de serie si 10 discuri. Supapele sunt din titan si au diametrul de 33,5 mm (admisie) respectiv 27,2 mm (evacuare).



Ciclistica este mai putin "extraterestra", in prezent cei de la bmw concentrandu-si atentia asupra perfectionarii suspensiilor, a tintei generale si a electronicii. Sistemul de franare este optim in raport cu puterea si modulabilitatea. Motocicleta are un caracter "racing" al ciclisticii, avand stabilitate si decizie directionala foarte buna. Partea electronica este lucrata enorm pentru a mentine echilibrul, avand in vedere ca nu exista un raport greutate-putere foarte bun. Toti calutii bestiei trag in mod eficient si linistit pe asfalt datorita finelor ajustari operate asupra conexiunii dintre RBW, injectie si aprindere.








Si pentru este motocicleta mea preferata din seria sport nu m-am putut abtine, la SMAEB anul asta am calarit-o un picut. IATA-MA!!!



2 comentarii:

  1. Foarte tare mobra....imi place la nebunie....este noul meu vis :)

    foarte bun reportajul si adevarat:)

    RăspundețiȘtergere
  2. @sash: ms frumos ptr epreciere ... Asfalt Uscat!!!

    RăspundețiȘtergere